Jaké vitamíny podpoří zdraví vašich vlasů?

Stará lidová moudrost praví, že krása vychází zevnitř. A něco na tom bude. Vitamíny jsou pro vlasy velmi důležité. Jak z hlediska rychlosti jejich růstu, tak kondice. Vitamíny dokonce ovlivňují i vypadávání vlasů, nebo šedivé vlasy. Víte, které jsou pro ně nejlepší?

Vitamíny na vlasy se prodávají v každé druhé lékárně. Ne každý se je ale rozhodne vyzkoušet. Což je škoda, protože mohou mít dobrý vliv na jejich vypadávání, které v určité fázi života trápí skoro každého. Třeba kvůli stresu, který má negativní dopady i na další segmenty našeho celkového zdraví.

Tímto končíme úvod a pouštíme se do praxe.

Krásné vlasy přírodní cestou

Vitamíny a další látky jsou pro vlasy extrémně důležité. Není to jen o tom, jak dlouho bude vlas schopen růst, ale i o samotném základu. Kterým je bezproblémová pokožka hlavy a normální stav vlasových folikul, ze kterých vlas roste. Je tedy nasnadě, že bychom neměli brát ohled jen na péči o vlasy zvnějšku, ale také zevnitř. Což lze ovlivnit jídelníčkem.

Také si můžete vzít k srdci některý z postupů našich babiček, které na vlasy zkoušely sílu volně rostoucích bylinek. Čas od času si můžete dopřát vlasový oplach z kopřivy, nebo z jablečného, či malinového octa.

Jaké vitamíny podpoří růst vlasů?

Pro naše celkové zdraví je důležitý pravidelný přísun všech typů vitamínů a živin. Některé z nich mají ale na stav vlasů a pokožky větší vliv než jiné. Které to jsou?

Na vlasy je dobré užívat:

✅ TIP NAŠÍ REDAKCE

K dokonalému účesu patří krásné a zdravé vlasy, o které je třeba pečovat. Porovnejte si jednotlivé vlasové výživy v našem praktickém testu.

👉 Výsledky testu
  • Vitamín C
  • Vitamín B5
  • Vitamín E

Vitamín C je antioxidant, který chrání buňky před předčasným stárnutím. Také ale zlepšuje vstřebatelnost kolagenu a železa. (Kolagen dává tkáním pružnost. Železo je zase důležité pro optimální stav červených krvinek, které mohou lépe zásobovat vlasové váčky.)

Vitamín B5 zase (podobně, jako další vitamíny skupiny B) ovlivňuje transformaci potravin na energii. Čímž dává buňkám ideální podmínky pro normální růst a obnovu. A co vitamín E? Ano, i on je antioxidant, který chrání buňky před negativním působením oxidačního stresu. Ovšem, také se zjistilo, že jeho dlouhodobé podávání (ve studii trvalo 8 měsíců) zlepšilo stav pacientů, kteří trpěli nadměrnou ztrátou vlasů. Vzhledem k tomu, že u skupiny, která dostávala placebo byl oproti začátku jen minimální rozdíl, zdá se, že vitamín E doopravdy funguje.

Posílení vlasových kořínků

Nic nefunguje bez kvalitního základu. Ani růst vlasů ne. Proto byste měli věnovat zvýšenou pozornost stavu svých vlasových váčků. V průběhu času je mohou postihnout problémy, které souvisejí s androgenní alopecií. Nežádoucí jsou ale i záněty.

Špatnou zprávou pro vás je, že pokud už někdy došlo k poškození vlasového váčku, nelze ho vrátit zpátky do aktivní fáze. Proto je extrémně důležité tomuto problému předcházet. Kromě dostatku železa a vitamínu C ze stravy si dopřávejte pravidelnou (jemnou) masáž hlavy, která zlepší jejich prokrvení. Často se doporučují i přípravky s kofeinem a chininem, které fungují na podobném principu. Rozhodně ale nešlápnete vedle ani s průběžnou maskou na vlasovou pokožku. Stačí si do ní vetřít arganový, nebo kokosový olej a nechat ho působit.

Vitamíny, které vrátí vlasům lesk a oddálí blednutí barvy!

V jednom z předchozích řádků jsme se zmínili o tom, že na šedivění může mít (kromě genetiky) vliv nedostatečná výživa, která může způsobovat rychlejší ztrátu pigmentu. Nejprve si zjistěte, zda máte ve stravě dost vápníku a mědi. Prospěšné vám bude i doplňování železa, bílkovin a vitamínu B5. V procesu ztráty barvy ale hrají velkou roli i další vitamíny ze skupiny B. Konkrétně jde o vitamíny B6, B9 a B12. Sáhnout pak můžete i po zinku a po vitamínu D.

Vzhledem k tomu, že nikdo z nás (snad až na výjimky) není nutriční specialista, který dokonale ovládá znalosti ohledně složení a kombinace potravin, většina smrtelníků sáhne po volně prodejných doplňcích stravy na přírodní bázi, jejichž dlouhodobé užívání se obvykle projevuje i zlepšením stavu pokožky a nehtů.

Takže vás na vaší cestě za lesklými, zdravými a přírodně barevnými vlasy nemůže nic zastavit.

Zdroje informací

https://www.healthline.com/health/hair-follicle – Vlasové folikuly: Funkce, anatomie a nemoci (anglicky)

https://www.healthline.com/nutrition/best-vitamins-hair-growth – 8 nejlepších vitamínů a živin pro růst vlasů (anglicky)

https://www.healthline.com/health/beauty-skin-care/reverse-gray-hair – 20 způsobů, jak odvrátit šedivění vlasů (anglicky)

✅ TIP NAŠÍ REDAKCE

K dokonalému účesu patří krásné a zdravé vlasy, o které je třeba pečovat. Porovnejte si jednotlivé vlasové výživy v našem praktickém testu.

👉 Výsledky testu
Líbilo se? Dejte nás přečíst také svým přátelům!
Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest