Reklamace u kadeřnice: Co dělat se špatným účesem?

Poslední aktualizace článku: 19. září 2022

Ke kadeřníkovi chodíme proto, abychom vypadaly a cítily se lépe. Jenže, ne vždycky to vyjde tak, jak bychom si představovaly. Je možné reklamovat účes, nebo se musíte smířit s tím, že zaplatíte za něco, co se vám vůbec nelíbí?

Návštěva kadeřnictví je občas trochu risk. Zvlášť, pokud jde o první, nebo druhém sezení, kdy kadeřníka, nebo kadeřnici, ještě tolik neznáte. Nejedné ženě se může stát, že skončí s kratšími vlasy, než původně zamýšlela. Vlasy ale mohou být po zásahu kadeřnice i v mnohem horším stavu, mohou být zubaté, nebo mohou mít úplně jinou barvu, než jakou jste chtěla.

Všechny víme, že taková situace není vůbec příjemná, a tím spíš, když musíme za takovou pohromu zaplatit nekřesťanskou cenu.

Je možné práci kadeřnice reklamovat? A pokud ano, jak se to dělá?

Reklamace v salonu

Vždy se doporučuje sledovat, co kadeřník, či kadeřnice, dělá. Pokud se vám zdá, že práce nepostupuje zcela standardně, můžete ji přerušit. Máte pak ale povinnost zaplatit za již provedené úkony, mezi které patří mytí, fénování, barvení a podobně. Před samotným zaplacením se také nezdráhejte opravdu důkladně prohlédnout, protože je možné, že na některé defekty účesu, nebo barvy, přijdete až doma.

Pokud je to možné, s kadeřníkem se lze na místě domluvit na úpravách, aby práce odpovídala stanovenému zadání. Teprve po dodržení této úpravy, která přiblíží výsledek požadovanému zadání, má kadeřník právo na svou odměnu. Vždy, když budete platit, vždy požadujte vystavení účtenky, kterou si následně uschovejte. (A to i v případě, že se vám zdá být vše v pořádku. Problémy se mohou objevit až doma, nebo následující den.)

✅ TOP 6 vitamínových komplexů na českém trhu

K dokonalému účesu patří krásné a zdravé vlasy, o které je třeba pečovat hlavně zevnitř. Porovnejte si jednotlivé vlasové výživy v našem praktickém testu.

Co když přijdu na nedostatky doma?

Pokud si všimnete problémů s účesem až doma, je to o dost problematičtější. Vzhledem k tomu, že s kadeřnicí nepodepisujete smlouvu o dílo, dokazování toho, že kadeřnice nepostupovala tak, jak měla, se vám bude velmi špatně prokazovat. A to i v případě nějakého oficiálního sporu. Na účes také nelze uplatnit záruční dobu, v průběhu které se můžete domoci reklamace. Ve své podstatě tedy musíte reklamovat práci kadeřníka ve chvíli, kdy ho dokončí.

V případě, že už nějaká taková situace nastane, běžte co nejdříve do kadeřnictví (i s účtenkou) a řekněte, s čím přesně nejste spokojené. Kadeřník by pak měl udělat na své náklady bezplatnou úpravu, zvlášť, pokud vám například nevysvětlil riziko toho, že barva může chytnout u každého člověka jinak (což nemuselo být předchozí den patrné) a podobně. Není to pravidlem, ale pak bychom na vašem místě kadeřníkovi oznámili, že už k němu nebudete chodit a nebudete mu dávat dobrá doporučení.

Kdy nelze reklamaci uplatnit?

Jelikož nejsou všichni zákazníci poctiví, ochrany se dočkají i kadeřníci a kadeřnice.

Reklamaci nelze uplatnit, pokud:

  • Zákazník trvá na použití barvy, nebo procedury, která pro něj není vhodná (což řekne sám kadeřník)
  • Zákazník chce reklamovat špatnou barvu, nebo poškození vlasů, které vzniklo následkem procedury, kterou kadeřník označil jako nevhodnou (a zákazník na ní trval)
  • Kadeřník ostříhá klienta podle počátečního požadavku, ale zákazník má po ostříhání pocit, že mu účes nesluší

Co když kadeřník nespolupracuje?

Může se stát, že jste všechno udělaly správně, a i přesto jste poškozenou stranou právě vy. Sdělíte kadeřníkovi svou nespokojenost s výsledkem, ale ten odmítá spolupracovat. Co v takové chvíli máte dělat?

Pokud se nechcete smířit s tím, že to kadeřníkovi jen tak projde, můžete postupovat v souladu s Občanským zákoníkem a v souladu se zákonem o ochraně spotřebitele. To vám umožňuje obrátit se na některou ze spotřebitelských organizací. Pokud to nepomůže, můžete zvolit mimosoudní řešení spotřebitelských sporů, nebo se můžete rovnou obrátit na soud.

Asi vám nemusíme říkat, že ústní smlouvu s kadeřníkem budete muset nějak prokázat, takže se hodí mít po ruce například svědky a podobně.

Šly byste do otevřeného sporu kvůli špatnému účesu, nebo byste raději počkaly, až vlasy zase dorostou?

Zdroje informací

https://www.mpo.cz/cz/ochrana-spotrebitele/pruvodce-pro-spotrebitele/jak-reklamovat-sluzbu—252590/ – Jak reklamovat službu? (česky)

https://www.instyle.com/news/salon-etiquette-what-do-if-you-dont-like-your-cut-or-color – Co dělat, pokud nejste spokojené s výkonem kadeřníka (anglicky)

 

✅ TOP 6 vitamínových komplexů na českém trhu

K dokonalému účesu patří krásné a zdravé vlasy, o které je třeba pečovat hlavně zevnitř. Porovnejte si jednotlivé vlasové výživy v našem praktickém testu.

Líbilo se? Dejte nás přečíst také svým přátelům!
Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest